سوال
بازدیدها: 84

تاری دید به علت تیروئید و مصرف لووتیروکسین در هفته 17 ممکنه؟

تاری دید در بارداری هفته 17 بارداری کم کاری تیروئید تیروئید در بارداری مصرف داروی تیروئید در بارداری لووتیروکسین قرص پریناتال قرص کلسیم فشارخون فشار خون بالارفتن فشارخون پا درد در بارداری تشنج سردرد بارداری سرگیجه در بارداری
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام کارشناس عزیز روزتون بخیر. 

من هفته 17 بارداری هستم.

تیروئید کم کار دارم که با مصرف دارو کنترل شده و داروهایی هم که مصرف میکنم شامل لووتیروکسین پریناتال و کلسیم هستن. همه چیز هم نرمال و عادیه اما بعضی شب ها تاری دید دارم. نمیدونم مربوط به تیروئیدم هست یا نه به مسئله دیگه ای ربط داره.

تاری دید در هفته 17 بارداری ممکنه به علت تیروئید و مصرف لووتیروکسین باشه؟

ممنون میشم راهنماییم کنین.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام مامان خانم. بله لووتیروکسین ممکنه باعث افزایش فشار خون و نبض بشه. تاثیرات این دارو در بارداری با زمان غیر بارداری ممکنه متفاوت باشه. اگر در زمان مصرف علائمی که نام میبرم رو داشتی باید سریعا به پزشکت اطلاع بدی و بررسی بشی تا فشار خونت چک بشه این علائم شامل:

  • درد چشم
  • دوبینی یا تاری دید
  • شلی
  • درد در پاها
  • تشنج
  • سردرد و سرگیجه

امیدوارم دوران بارداریت سرشار از سلامتی باشه مامان جان.

سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!