سوال
بازدیدها: 456

قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود در دوران اقدام میشود؟

تأخیر پریود ویتاگنوس اقدام به بارداری باردار نشدن قرص ال دی متفورمین پریود نامنظم یدوفولیک بی بی چک منفی پریود آزمایش خون بارداری تست بتا خطای بی بی چک
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام کارشناس عزیز وقت بخیر.

من در حال اقدام به بارداری ام. یک سال پیش همه راه ها رو رفتم ولی باردار نشدم تا این که شرایطمون بد شد و دیگه اقدام نکردم. دو سال هم هست که قرص ال دی میخورم.

الان سه ماهه که اقدام به بارداری کردم و از اولین ماه خودم متفورمین خوردم. ماه اول 6 روز جلوتر از موعدم پریود شدم یعنی 4 ام ماه و ماه دوم با 2 روز تاخیر یعنی 6 ام ماه پریود شدم. ماه سوم هم تو پریود رفتم دکتر بهم قرص ویتاگنوس همراه متفورمین و یدوفولیک داد. تا موعدم هم جفتش رو خوردم و وقتی دیدم پریود نشدم مصرف قرص رو قطع کردم.

الان 6 روزه پریود نشدم و بی بی چک هم منفی بود یعنی به این شکل بود که خط تی پر رنگ شده بود و خط سی کمرنگ. حالا نمیدونم که من باردارم یا به خاطر قرص ویتاگنوس پریودم تاخیر افتاده. آخه از بعضی ها هم شنیدم که با مصرف این قرص پریودشون تاخیر افتاده ولی نمیدونم که چنین چیزی درسته یا نه. چون از دکترم هم پرسیدم گفتن ویتاگنوس پریود رو منظم میکنه نه اینکه تاخیر بیاره.

قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود در دوران اقدام میشود؟

مرسی از وقتی که میگذارید.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام عزیزم. نه قرص ویتاگنوس باعث تاخیر در پریود نمیشه. شما آزمایش خون بارداری بدید چون تست بی بی چک احتمال خطا داره و معتبر نیست فقط آزمایش خون معتبره. عجله هم نکنید تا یک سال باردار نشدن طبیعیه. به هر حال یا باردارید یا مصرف قرص تاثیر گذاشته اما تا وضعیت بارداری تون با آزمایش مشخص نشه نمیشه نظر قطعی داد.

ان شاالله اتفاق خوبی که منتظرش هستی زودتر رخ بده و ما هم خوشحال بشیم گلم.
سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!