سوال
بازدیدها: 108

علت خونریزی مجدد یک ماه بعد از کورتاژ با مصرف قرص ال دی چیه؟

کورتاژ خونریزی بعد از سقط چه باید کرد؟ خونریزی بعد از سقط درد بعد از سقط جنین کمر درد دل درد احتمال بارداری قطع خونریزی قرص ال دی فعالیت بدنی استراحت مطلق مراجعه به متخصص زنان
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام خسته نباشید کارشناس محترم. 

من تقریبا یک ماه هست که کورتاژ کردم.

از 7 هفتگی قلب جنینیم نزد و تو سونوگرافی 11 هفته مشخص شد جنین تو شکمم مرده که به تشخیص دکترم کورتاژ شدم. دو هفته استراحت کردم و حدود ده روز خونریزی مختصر داشتم. دکترم بهم قرص ال دی دادن و گفتن قرص ال دی هم خونریزی رو بند میاره و هم احتمال بارداری رو کاهش میده. هنوز هم بسته قرص ال دی تموم نشده و دارم مصرف می کنم.

من دو هفته پاک بودم اما از دیشب کمی دل درد و کمر درد دارم و دوباره خونریزی پیدا کردم در حدی که لباس زیرم رو خیس میکنم. البته تو این دو روز زیاد فعالیت داشتم حالا نمیدونم علت خونریزی مجددم به فعالیتم برمی گرده یا نه علت دیگه ای داره.

علت خونریزی مجدد یک ماه بعد از کورتاژ با مصرف قرص ال دی چیه؟

مرسی که همیشه به موقع جواب میدین.
پاسخ کارشناس لک لک:

سلام جانم. خونریزی مجدد بعد از کورتاژ ممکنه به خاطر فعالیت سنگین باشه. بعد از سقط و کورتاژ باید بیشتر از خودتون مراقبت داشته باشید تا بدن کاملا به حالت قبل برگرده. البته خونریزی بعد از سقط و کورتاژ گاهی ممکنه تا 4 هفته هم طول بکشه. شما فعلا استراحتت رو بیشتر کن. اگر خونریزی قطع شد که هیچی ولی اگر کمتر نشد و خونریزی ادامه داشت به پزشک مراجعه کن تا علت رو بررسی کنند. 

امیدوارم در آینده بارداری سالمی رو تجربه کنی مامان نازنین.
سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!